Publico
  • Úvod
  • O nás
    • Pridaj sa k nám
  • Vydanie knihy
    • Editorská redakcia
    • Korektúry
    • Obálka
    • Sadzba
    • Sprievodné údaje
    • Tlač knihy
    • E-kniha
    • Predaj knihy
    • Sledovanie predajov
    • Promo
  • Cenník
    • PREMIUM
    • CHOICE
    • BASIC
  • Blog
  • Kontakt
Publico
Seriál

Tajomstvo č. 12: Ako na promo e-knihy? Trpezlivosť ruže prináša

Monika Zbínová on 3. septembra 2014

V tradičnom vydavateľskom svete, založenom na kamenných kníhkupectvách, má kniha len dva-tri týždne na to, aby zaujala pozornosť a začala sa predávať, kým ju nestiahnu z pultov a poličiek a nenahradia novšou. Promo e-knihy sa robí o čosi jednoduchšie.

Predaj e-kníh sa môže vyvíjať oveľa dlhšie. E-knihy sú nesmrteľné, sklad internetového kníhkupectva neobmedzený. E-kniha sa nikdy nevypredá, ani ju ručne nikto nepresunie z výkladu na najvrchnejšiu poličku.

Neobmedzený priestor znamená, že vaša e-kniha je neustále objaviteľná. Od momentu, kedy ju nasadíte do predaja, na ňu môže každú sekundu kliknúť niekto iný. Neuškodí jej, ak sa predaj zo začiatku bude rozbiehať len pomaličky a postupne podľa toho, ako budú ľudia knihu čítať a rozprávať o nej.

Tomu môžete prispôsobiť aj promovanie e-knihy. Nie je potrebné sústrediť všetku energiu a peniaze do obrovskej kampane pri zaradení e-knihy do predaja. Namiesto toho sa oplatí vyskúšať rôzne drobné aktivity a ostať pri tom, čo prináša najvyšší úžitok.

Nikdy neodstraňujte e-knihu z predaja v nejakom obchode len preto, lebo máte pocit, že sa jej tam nedarí. Promujte všetky predajné kanály a nechajte knihu, nech si buduje v rámci rebríčkov predajnosti v danom kníhkupectve svoj život. Pomáha jej to aj pri vyhľadávaní – čim viac distribučných kanálov e-kniha má, tým viac ľudí ju môže nájsť.

A ako robíte promo e-knihy vy?

Seriál Tajomstvá vydávania e-kníh

  1. Prepisujeme pravidlá vydávania e-kníh
  2. Päť dôležitých trendov, ktorým čelí vydávanie kníh
  3. Tajomstvo č. 1: Napíšte skvelú knihu
  4. Tajomstvo č. 2: Napíšte ďalšiu skvelú knihu
  5. Tajomstvo č. 3: Nerozhadzujte peniaze, rozmnožujte ich
  6. Tajomstvo č. 4: Kniha si zaslúži pekný obal
  7. Tajomstvo č. 5: Premeňte svoje limity na potenciál
  8. Tajomstvo č. 6: Čarujte s metadátami
  9. Tajomstvo č. 7: Budujte dôveru svojich čitateľov
  10. Tajomstvo č. 8: Vážte si svoj čas
  11. Tajomstvo č. 9: Objavte nekonečné možnosti distribúcie
  12. Tajomstvo č. 10: Vyhnite sa exkluzivite
  13. Tajomstvo č. 11: Ponúknite (aspoň) 1 knihu zadarmo
  14. Tajomstvo č. 12: Trpezlivosť ruže prináša
  15. Tajomstvo č. 13: Dôveruj, ale preveruj alebo Nástrahy pirátov
  16. Tajomstvo č. 14: Vybudujte si základňu. Značka: už včera bolo neskoro
  17. Tajomstvo č. 15: Spustenie predaja ako nekonečný príbeh
  18. Tajomstvo č. 16: Študujte bestsellery
  19. Tajomstvo č. 17: Obrňte sa hrošou kožou
  20. Tajomstvo č. 18: Nie všetko je o cene
  21. Tajomstvo č. 19: Čarovný prútik menom predpredaj
  22. Tajomstvo č. 20: Definujte si svoj vlastný úspech

Voľne preložené podľa e-knihy Marka Cokera – The Secrets to Ebook Publishing Success. Knihu si môžete zadarmo stiahnuť na stránke smashwords.com alebo ju čítať na pokračovanie na našom blogu.

predaj
93 Posts
Monika Zbínová
Som autorkou internetových projektov venovaných jazyku, copywritingu a knihám. Píšem na svoj blog monicqa.sk a intenzívne žijem vo svete sociálnych médií. Mojou vášňou sú elektronické knihy, ktoré s radosťou vytváram a propagujem. Okrem toho píšem knihu o selfpublishingu - buďte pri tom aj vy!
  • Scott Nicholson, autor 30 kníh radí: „Pri propagácii kníh vyskúšajte všetko“
    Previous ČlánokScott Nicholson, autor 30 kníh radí: „Pri propagácii kníh vyskúšajte všetko“
  • Next ČlánokTajomstvo č. 13: Dôveruj, ale preveruj alebo nástrahy pirátov
    Scott Nicholson, autor 30 kníh radí: „Pri propagácii kníh vyskúšajte všetko“

Related Posts

Daňové priznanie autorov-vydavateľov a príspevky do Literárneho fondu
Selfpublishing

Daňové priznanie autorov-vydavateľov a príspevky do Literárneho fondu

Prípadová štúdia: oplatí sa farebná tlač s print on demand?
Prípadové štúdie

Prípadová štúdia: oplatí sa farebná tlač s print on demand?

Prípadová štúdia: kedy sa oplatí print on demand?
Prípadové štúdie

Prípadová štúdia: kedy sa oplatí print on demand?

Chcete vydať knihu pred Vianocami? Poponáhľajte sa
Selfpublishing

Chcete vydať knihu pred Vianocami? Poponáhľajte sa

1 Comment

  1. Adhara
    Reply
    20 januára 2017

    Súhlasím, že stiahnuť e-knihu z predaja len preto, že nevynáša, nemá zmysel. Ak je niekde garancia, že nebude vynášať, tak je to na disku počítača bez sprostredkovania potenciálnym kupujúcim. E-knihy však majú tú výhodu, že autor ich môže stiahnuť z predaja, ak nadobudne pocit, že sú už neaktuálne, amatérske alebo inak zlé – čo u papierových nejde. Aj e-kniha by sa síce mala vydať po rovnako rozumnej dobe úprav a zlepšovania ako papierová, lenže nezabránime tomu, že časy sa menia a autori s nimi. A môžu názor na svoju prácu zmeniť.

    Reply

Pridaj komentár (Cancel reply)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*

Chcete sa stať úspešným spisovateľom?

Prihláste sa do nášho newslettra 🙂 1x za mesiac posielame tipy na užitočné články, nástroje, novinky z vydavateľského sveta. BONUS: špeciálne zľavy na vydavateľské služby!



    Nenašli ste, čo ste hľadali?

    Napíšte nám e-mail

    Ak si nie ste istí, odkiaľ začať alebo máte špecifickú otázku

    Kontakt: napisavydaj@publico.sk
    Copy