Publico
  • Úvod
  • O nás
    • Pridaj sa k nám
  • Vydanie knihy
    • Editorská redakcia
    • Korektúry
    • Obálka
    • Sadzba
    • Sprievodné údaje
    • Tlač knihy
    • E-kniha
    • Predaj knihy
    • Sledovanie predajov
    • Promo
  • Cenník
    • PREMIUM
    • CHOICE
    • BASIC
  • Blog
  • Kontakt
Publico
Seriál

Päť dôležitých trendov, ktorým čelí vydávanie kníh

Monika Zbínová on 6. februára 2014

Akým trendom v dnešnej dobe čelí vydávanie kníh?

  1. Predávanie kníh sa presúva z klasických kamenných kníhkupectiev do veľkých internetových kníhkupectiev.
  2. Čítanie kníh sa presúva z papiera na obrazovky mobilov, tabletov a čítačiek.
  3. Dostupné grafické a publikačné nástroje dávajú autorom možnosť stať sa profesionálnymi vydavateľmi svojich kníh a narušiť tak monopol tradičných vydavateľstiev.
  4. Vďaka informačným technológiám sa autori nemusia obmedzovať na domáci trh, ale môžu svojím dielom osloviť celý svet.
  5. Obrovská ponuka kníh, ale aj ostatného multimediálneho obsahu, bude tlačiť ceny e-kníh smerom nadol.

Donedávna to bolo naozaj tak, že kto nevydal knihu klasicky cez vydavateľstvo, nevydal nič. Bralo sa to ako samozrejmosť – vydavateľstvo predsa zabezpečí všetko potrebné a dbá aj na potrebnú kvalitu vydávaných diel. Ale pozrime sa na to aj z iného pohľadu. Vydavateľstvá takto vlastne kontrolovali, čo sa vydávať bude a čo nie, a od demokracie mal celý tento proces veľmi ďaleko.

Potom začali prichádzať rôzne možnosti voľnej celosvetovej distribúcie kníh pre každého. So selfpublishingom sa začalo hlavne v USA a ďalších po anglicky hovoriacich krajinách. Amazon a Apple iBookstore, ale aj ďalší prispeli k tomu, že čitatelia sa zrazu prestali zaujímať o to, kto je vydavateľom tej-ktorej knihy. Podstatná je kniha samotná a o tom, či bude mať úspech, rozhoduje len trh.

Samozrejme, to pre vás neznamená, že by ste mali publikovať čokoľvek. Naopak – dnes je viac ako inokedy dôležité produkovať len kvalitné knihy, ktoré sa vyrovnajú tým, ktoré vyjdú z dielne klasického vydavateľstva – a to čo sa týka obsahu, ale aj formy. Čitatelia si za tie roky už vybudovali čuch na to, čo je kvalitné a čo sa na kvalitu iba hrá (alebo ju ani náhodou nespĺňa).

Žijeme v ére nadbytku. Prostredníctvom internetu majú všetci prístup ku kvalitnému obsahu, ktorý je v mnohých prípadoch dokonca zadarmo. Vžite sa do kože vášho potenciálneho čitateľa, od ktorého napriek tomu očakávate, že za vašu knihu bude ochotný zaplatíť. Musí byť v mori ostatných možností skutočne unikátna.

Ako knihu urobiť unikátnou? Tomu sa budeme venovať už nabudúce.

Seriál Tajomstvá vydávania e-kníh

  1. Prepisujeme pravidlá vydávania e-kníh
  2. Päť dôležitých trendov, ktorým čelí vydávanie kníh
  3. Tajomstvo č. 1: Napíšte skvelú knihu
  4. Tajomstvo č. 2: Napíšte ďalšiu skvelú knihu
  5. Tajomstvo č. 3: Nerozhadzujte peniaze, rozmnožujte ich
  6. Tajomstvo č. 4: Kniha si zaslúži pekný obal
  7. Tajomstvo č. 5: Premeňte svoje limity na potenciál
  8. Tajomstvo č. 6: Čarujte s metadátami
  9. Tajomstvo č. 7: Budujte dôveru svojich čitateľov
  10. Tajomstvo č. 8: Vážte si svoj čas
  11. Tajomstvo č. 9: Objavte nekonečné možnosti distribúcie
  12. Tajomstvo č. 10: Vyhnite sa exkluzivite
  13. Tajomstvo č. 11: Ponúknite (aspoň) 1 knihu zadarmo
  14. Tajomstvo č. 12: Trpezlivosť ruže prináša
  15. Tajomstvo č. 13: Dôveruj, ale preveruj alebo Nástrahy pirátov
  16. Tajomstvo č. 14: Vybudujte si základňu. Značka: už včera bolo neskoro
  17. Tajomstvo č. 15: Spustenie predaja ako nekonečný príbeh
  18. Tajomstvo č. 16: Študujte bestsellery
  19. Tajomstvo č. 17: Obrňte sa hrošou kožou
  20. Tajomstvo č. 18: Nie všetko je o cene
  21. Tajomstvo č. 19: Čarovný prútik menom predpredaj
  22. Tajomstvo č. 20: Definujte si svoj vlastný úspech

Voľne preložené podľa e-knihy Marka Cokera – The Secrets to Ebook Publishing Success. Knihu si môžete zadarmo stiahnuť na stránke smashwords.com alebo ju čítať na pokračovanie na našom blogu.

predajúspech
93 Posts
Monika Zbínová
Som autorkou internetových projektov venovaných jazyku, copywritingu a knihám. Píšem na svoj blog monicqa.sk a intenzívne žijem vo svete sociálnych médií. Mojou vášňou sú elektronické knihy, ktoré s radosťou vytváram a propagujem. Okrem toho píšem knihu o selfpublishingu - buďte pri tom aj vy!
  • Prepisujeme pravidlá vydávania kníh
    Previous ČlánokPrepisujeme pravidlá vydávania kníh
  • Next ČlánokTajomstvo č. 1: Musíte napísať skvelú knihu
    Prepisujeme pravidlá vydávania kníh

Related Posts

Daňové priznanie autorov-vydavateľov a príspevky do Literárneho fondu
Selfpublishing

Daňové priznanie autorov-vydavateľov a príspevky do Literárneho fondu

Pripravujeme: prémiové balíčky pre ambicióznych autorov
Selfpublishing

Pripravujeme: prémiové balíčky pre ambicióznych autorov

Prípadová štúdia: oplatí sa farebná tlač s print on demand?
Prípadové štúdie

Prípadová štúdia: oplatí sa farebná tlač s print on demand?

Prípadová štúdia: kedy sa oplatí print on demand?
Prípadové štúdie

Prípadová štúdia: kedy sa oplatí print on demand?

Pridaj komentár (Cancel reply)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*

Chcete sa stať úspešným spisovateľom?

Prihláste sa do nášho newslettra 🙂 1x za mesiac posielame tipy na užitočné články, nástroje, novinky z vydavateľského sveta. BONUS: špeciálne zľavy na vydavateľské služby!



    Nenašli ste, čo ste hľadali?

    Napíšte nám e-mail

    Ak si nie ste istí, odkiaľ začať alebo máte špecifickú otázku

    Kontakt: napisavydaj@publico.sk
    Copy