Publico
  • Úvod
  • O nás
    • Pridaj sa k nám
  • Vydanie knihy
    • Editorská redakcia
    • Korektúry
    • Obálka
    • Sadzba
    • Sprievodné údaje
    • Tlač knihy
    • E-kniha
    • Predaj knihy
    • Sledovanie predajov
    • Promo
    • Knižný crowdfunding
  • Cenník
    • Online kalkulačka
    • PREMIUM+
    • CHOICE+
    • BASIC+
  • Blog
  • Kontakt
Publico

Tajomstvo č. 19: Čarovný prútik menom predpredaj

Home / Blog / Seriál / Tajomstvo č. 19: Čarovný prútik menom predpredaj

Tajomstvo č. 19: Čarovný prútik menom predpredaj

By Monika Zbínová inSeriál

Jednou z najväčších výhod nezávislého publikovania je fakt, že možnosti a nástroje, ktoré boli predtým dostupné len pre autorov vo vydavateľstvách, môže teraz využívať ktokoľvek. Jednou z takýchto možností je predpredaj knihy.

Predpredaj znamená, že vaša kniha je dostupná v obchodoch ešte predtým, ako sa oficiálne začne predávať. Čím dlhšie predpredaj trvá, tým viac času máte na promo, získanie pozornosti a nazbieranie prvých objednávok.

5x prečo áno

1. Väčšia šanca zamiešať rebríčky predajnosti

Tie sa zostavujú väčšinou podľa toho, aké knihy zákazníci kupujú v daný deň. V niektorých obchodoch potom platí, že všetky predobjednávky sa započítajú ako nákupy v deň spustenia predaja. To môže spôsobiť, že sa vaša kniha vyšupne na popredné miesta v predajnosti za daný deň.

A keďže mnohí čitatelia čerpajú inšpiráciu čo čítať ďalej aj podľa rebríčkov (keď si to ľudia kupujú, musí to byť dobré), môžete takto osloviť skupinu ľudí, ktorí by sa inak k vašej knihe možno vôbec nedostali.

2. Kniha sa začne predávať všade naraz

Autori, ktorí využívajú služby Publica, to už poznajú – v jeden deň sa kniha objaví na Martinuse, pár ďalších dní trvá zaradenie e-knihy do predaja na Apple iBookstore a v ďalších obchodoch, ktoré si medzitým načítajú nové knihy z nášho katalógu.

Rozhodnutie pre predpredaj znamená, že knihu si stihnú zaradiť do ponuky všetci predajcovia a v deň vydania si ju môžu ľudia kúpiť kdekoľvek, kde radi nakupujú.

3. Potenciál pre ďalšie promo

Ak kniha neznámeho autora rozvíri hladiny a z ničoho nič sa ocitne medzi úspešnými domácimi titulmi či svetovými bestsellermi, získa si pozornosť nielen čitateľov, ale aj kníhkupcov, blogerov, ba dokonca aj médií.

V prípade, že sa vám podarí urobiť takýto boom, začnú sa o vás zaujímať osoby, ktoré vám potom môžu pomôcť s ďalším promom, recenziami, rozhovormi a pod.

4. Potlačia vás aj staršie tituly

Keď dávate do predaja novinku, môžete informáciu o tom vložiť do svojich predchádzajúcich titulov a upozorniť tak svojich čitateľov, že si môžu hneď predobjednať ďalšiu vašu knihu.

5. Predpredaj udrží pozornosť

Mnohí autori propagujú svoje pripravované knihy prostredníctvom svojich webov, blogov či sociálnych sietí. Ak vaša pripravovaná kniha zaujme pozornosť, čitateľ si ju už môže objednať, v opačnom prípade na ňu môže veľmi ľahko zabudnúť.

Prečo nie?

Použite predpredaj v správnej chvíli a naozaj sa môže stať vaším zázračným prútikom. No neznamená to, že funguje vždy a v každej situácii. Napríklad ak veľmi oddialite deň vydania, môžete namiesto potrebného buzzu naraziť na nezáujem.

Tiež treba počítať s tým, že nie všetci ľudia obľubujú predpredaje a radšej si kúpia knihu až vtedy, keď je aj reálne dostupná. Sklamať môžete aj ukážkou – stačí, že tam budú chyby alebo bude celkovo nezaujímavá, alebo si to pokazíte škaredou obálkou – vtedy sa objednávky isto hrnúť nebudú.

Ale vydajte skvelú knihu, urobte k nej účinné promo a predpredaj vám môže pomôcť vašu snahu ešte zúročiť.

Seriál Tajomstvá vydávania e-kníh

  1. Prepisujeme pravidlá vydávania e-kníh
  2. Päť dôležitých trendov, ktorým čelí vydávanie kníh
  3. Tajomstvo č. 1: Napíšte skvelú knihu
  4. Tajomstvo č. 2: Napíšte ďalšiu skvelú knihu
  5. Tajomstvo č. 3: Nerozhadzujte peniaze, rozmnožujte ich
  6. Tajomstvo č. 4: Kniha si zaslúži pekný obal
  7. Tajomstvo č. 5: Premeňte svoje limity na potenciál
  8. Tajomstvo č. 6: Čarujte s metadátami
  9. Tajomstvo č. 7: Budujte dôveru svojich čitateľov
  10. Tajomstvo č. 8: Vážte si svoj čas
  11. Tajomstvo č. 9: Objavte nekonečné možnosti distribúcie
  12. Tajomstvo č. 10: Vyhnite sa exkluzivite
  13. Tajomstvo č. 11: Ponúknite (aspoň) 1 knihu zadarmo
  14. Tajomstvo č. 12: Trpezlivosť ruže prináša
  15. Tajomstvo č. 13: Dôveruj, ale preveruj alebo Nástrahy pirátov
  16. Tajomstvo č. 14: Vybudujte si základňu. Značka: už včera bolo neskoro
  17. Tajomstvo č. 15: Spustenie predaja ako nekonečný príbeh
  18. Tajomstvo č. 16: Študujte bestsellery
  19. Tajomstvo č. 17: Obrňte sa hrošou kožou
  20. Tajomstvo č. 18: Nie všetko je o cene
  21. Tajomstvo č. 19: Čarovný prútik menom predpredaj
  22. Tajomstvo č. 20: Definujte si svoj vlastný úspech

Voľne preložené podľa e-knihy Marka Cokera – The Secrets to Ebook Publishing Success. Knihu si môžete zadarmo stiahnuť na stránke smashwords.com alebo ju čítať na pokračovanie na našom blogu.

predajpredpredaj
98 Posts
Monika Zbínová
Som autorkou internetových projektov venovaných jazyku, copywritingu a knihám. Píšem na svoj blog monicqa.sk a intenzívne žijem vo svete sociálnych médií. Mojou vášňou sú elektronické knihy, ktoré s radosťou vytváram a propagujem. Okrem toho píšem knihu o selfpublishingu - buďte pri tom aj vy!
  • Tajomstvo č. 18: Cena knihy nie je všetko
    Previous ČlánokTajomstvo č. 18: Cena knihy nie je všetko
  • Next ČlánokTajomstvo č. 20: Definujte si svoj vlastný úspech
    Tajomstvo č. 18: Cena knihy nie je všetko

Related Posts

Tajomstvo č. 20: Definujte si svoj vlastný úspech
Seriál

Tajomstvo č. 20: Definujte si svoj vlastný úspech

Tajomstvo č. 18: Cena knihy nie je všetko
Seriál

Tajomstvo č. 18: Cena knihy nie je všetko

Tajomstvo č. 17: Negatívne hodnotenie? Obrňte sa hrošou kožou
Seriál

Tajomstvo č. 17: Negatívne hodnotenie? Obrňte sa hrošou kožou

Tajomstvo č. 16: Študujte bestsellery
Seriál

Tajomstvo č. 16: Študujte bestsellery

Pridaj komentár (Cancel reply)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*

Čo robíme?

  • Vydanie knihy
  • Balíček PREMIUM+
  • Cenník

O nás

  • O nás
  • Blog
  • Pridajte sa k nám

Info

  • Kontakt
  • Publicopedia
  • GDPR

Prihláste sa do newslettra



      publico-logo-white

      © Dibuk, s.r.o. 2024

      Copy