Publico
  • Úvod
  • O nás
    • Pridaj sa k nám
  • Vydanie knihy
    • Editorská redakcia
    • Korektúry
    • Obálka
    • Sadzba
    • Sprievodné údaje
    • Tlač knihy
    • E-kniha
    • Predaj knihy
    • Sledovanie predajov
    • Promo
    • Knižný crowdfunding
  • Cenník
    • Online kalkulačka
    • PREMIUM+
    • CHOICE+
    • BASIC+
  • Blog
  • Kontakt
Publico

Päť dôležitých trendov, ktorým čelí vydávanie kníh

Home / Blog / Seriál / Päť dôležitých trendov, ktorým čelí vydávanie kníh

Päť dôležitých trendov, ktorým čelí vydávanie kníh

By Monika Zbínová inSeriál

Akým trendom v dnešnej dobe čelí vydávanie kníh?

  1. Predávanie kníh sa presúva z klasických kamenných kníhkupectiev do veľkých internetových kníhkupectiev.
  2. Čítanie kníh sa presúva z papiera na obrazovky mobilov, tabletov a čítačiek.
  3. Dostupné grafické a publikačné nástroje dávajú autorom možnosť stať sa profesionálnymi vydavateľmi svojich kníh a narušiť tak monopol tradičných vydavateľstiev.
  4. Vďaka informačným technológiám sa autori nemusia obmedzovať na domáci trh, ale môžu svojím dielom osloviť celý svet.
  5. Obrovská ponuka kníh, ale aj ostatného multimediálneho obsahu, bude tlačiť ceny e-kníh smerom nadol.

Donedávna to bolo naozaj tak, že kto nevydal knihu klasicky cez vydavateľstvo, nevydal nič. Bralo sa to ako samozrejmosť – vydavateľstvo predsa zabezpečí všetko potrebné a dbá aj na potrebnú kvalitu vydávaných diel. Ale pozrime sa na to aj z iného pohľadu. Vydavateľstvá takto vlastne kontrolovali, čo sa vydávať bude a čo nie, a od demokracie mal celý tento proces veľmi ďaleko.

Potom začali prichádzať rôzne možnosti voľnej celosvetovej distribúcie kníh pre každého. So selfpublishingom sa začalo hlavne v USA a ďalších po anglicky hovoriacich krajinách. Amazon a Apple iBookstore, ale aj ďalší prispeli k tomu, že čitatelia sa zrazu prestali zaujímať o to, kto je vydavateľom tej-ktorej knihy. Podstatná je kniha samotná a o tom, či bude mať úspech, rozhoduje len trh.

Samozrejme, to pre vás neznamená, že by ste mali publikovať čokoľvek. Naopak – dnes je viac ako inokedy dôležité produkovať len kvalitné knihy, ktoré sa vyrovnajú tým, ktoré vyjdú z dielne klasického vydavateľstva – a to čo sa týka obsahu, ale aj formy. Čitatelia si za tie roky už vybudovali čuch na to, čo je kvalitné a čo sa na kvalitu iba hrá (alebo ju ani náhodou nespĺňa).

Žijeme v ére nadbytku. Prostredníctvom internetu majú všetci prístup ku kvalitnému obsahu, ktorý je v mnohých prípadoch dokonca zadarmo. Vžite sa do kože vášho potenciálneho čitateľa, od ktorého napriek tomu očakávate, že za vašu knihu bude ochotný zaplatíť. Musí byť v mori ostatných možností skutočne unikátna.

Ako knihu urobiť unikátnou? Tomu sa budeme venovať už nabudúce.

Seriál Tajomstvá vydávania e-kníh

  1. Prepisujeme pravidlá vydávania e-kníh
  2. Päť dôležitých trendov, ktorým čelí vydávanie kníh
  3. Tajomstvo č. 1: Napíšte skvelú knihu
  4. Tajomstvo č. 2: Napíšte ďalšiu skvelú knihu
  5. Tajomstvo č. 3: Nerozhadzujte peniaze, rozmnožujte ich
  6. Tajomstvo č. 4: Kniha si zaslúži pekný obal
  7. Tajomstvo č. 5: Premeňte svoje limity na potenciál
  8. Tajomstvo č. 6: Čarujte s metadátami
  9. Tajomstvo č. 7: Budujte dôveru svojich čitateľov
  10. Tajomstvo č. 8: Vážte si svoj čas
  11. Tajomstvo č. 9: Objavte nekonečné možnosti distribúcie
  12. Tajomstvo č. 10: Vyhnite sa exkluzivite
  13. Tajomstvo č. 11: Ponúknite (aspoň) 1 knihu zadarmo
  14. Tajomstvo č. 12: Trpezlivosť ruže prináša
  15. Tajomstvo č. 13: Dôveruj, ale preveruj alebo Nástrahy pirátov
  16. Tajomstvo č. 14: Vybudujte si základňu. Značka: už včera bolo neskoro
  17. Tajomstvo č. 15: Spustenie predaja ako nekonečný príbeh
  18. Tajomstvo č. 16: Študujte bestsellery
  19. Tajomstvo č. 17: Obrňte sa hrošou kožou
  20. Tajomstvo č. 18: Nie všetko je o cene
  21. Tajomstvo č. 19: Čarovný prútik menom predpredaj
  22. Tajomstvo č. 20: Definujte si svoj vlastný úspech

Voľne preložené podľa e-knihy Marka Cokera – The Secrets to Ebook Publishing Success. Knihu si môžete zadarmo stiahnuť na stránke smashwords.com alebo ju čítať na pokračovanie na našom blogu.

predajúspech
98 Posts
Monika Zbínová
Som autorkou internetových projektov venovaných jazyku, copywritingu a knihám. Píšem na svoj blog monicqa.sk a intenzívne žijem vo svete sociálnych médií. Mojou vášňou sú elektronické knihy, ktoré s radosťou vytváram a propagujem. Okrem toho píšem knihu o selfpublishingu - buďte pri tom aj vy!
  • Prepisujeme pravidlá vydávania kníh
    Previous ČlánokPrepisujeme pravidlá vydávania kníh
  • Next ČlánokTajomstvo č. 1: Musíte napísať skvelú knihu
    Prepisujeme pravidlá vydávania kníh

Related Posts

Tajomstvo č. 20: Definujte si svoj vlastný úspech
Seriál

Tajomstvo č. 20: Definujte si svoj vlastný úspech

Tajomstvo č. 19: Čarovný prútik menom predpredaj
Seriál

Tajomstvo č. 19: Čarovný prútik menom predpredaj

Tajomstvo č. 18: Cena knihy nie je všetko
Seriál

Tajomstvo č. 18: Cena knihy nie je všetko

Tajomstvo č. 17: Negatívne hodnotenie? Obrňte sa hrošou kožou
Seriál

Tajomstvo č. 17: Negatívne hodnotenie? Obrňte sa hrošou kožou

Pridaj komentár (Cancel reply)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*

Čo robíme?

  • Vydanie knihy
  • Balíček PREMIUM+
  • Cenník

O nás

  • O nás
  • Blog
  • Pridajte sa k nám

Info

  • Kontakt
  • Publicopedia
  • GDPR

Prihláste sa do newslettra



      publico-logo-white

      © Dibuk, s.r.o. 2024

      Copy