Publico
  • Úvod
  • O nás
    • Pridaj sa k nám
  • Vydanie knihy
    • Editorská redakcia
    • Korektúry
    • Obálka
    • Sadzba
    • Sprievodné údaje
    • Tlač knihy
    • E-kniha
    • Predaj knihy
    • Sledovanie predajov
    • Promo
    • Knižný crowdfunding
  • Cenník
    • Online kalkulačka
    • PREMIUM+
    • CHOICE+
    • BASIC+
  • Blog
  • Kontakt
Publico

10 rád ako promovať knihu pomocou blogu

Home / Blog / Marketing / 10 rád ako promovať knihu pomocou blogu

10 rád ako promovať knihu pomocou blogu

By Monika Zbínová inMarketing

Existuje veľa možností ako propagovať svoju knihu. Promovať knihu pomocou blogu je síce náročné na čas i kreativitu, no na druhej strane na to nepotrebujete žiadne financie. A čo je najdôležitejšie, výsledný efekt môže byť obrovský.

Blog má dnes veľmi veľa ľudí, a v prípade spisovateľov je túžba vyjadrovať sa písaným slovom najväčšia. Vďaka blogu dostávate bezprostredné reakcie na to, čo napíšete, najmä pri porovnaní s písaním knihy.

Ak už blog máte, je to výborné miesto, odkiaľ môžete naplno rozbehnúť propagáciu svojej novej knihy. A ak nie? Po prečítaní článku určite porozmýšľate o jeho založení.

Ako promovať knihu pomocou blogu?

Urobte si na blogu poriadok

Cieľom promovania pomocou blogu je dostať na váš web čo najviac ľudí, ktorí si potom knihu kúpia (alebo o tom budú aspoň uvažovať). Preto kým ich tam začnete pozývať, uistite sa, že je blog v dobrej kondícii. Určite nechcete, aby návštevníkov stránky odradil nemoderný dizajn, slabo čitateľné písmo, nefungujúce odkazy či odvšadiaľ vykúkajúce pravopisné chyby.

Skontrolujte aspoň tieto veci:

  • aby sa každá stránka načítala rýchlo a bezchybne
  • aby ste vhodne rozmiestnili upútavky na svoju knihu
  • aby ste mali na blogu možnosť odoberania newslettra
  • aby boli informácie o vás správne a aktualizované
  • aby boli vaše príspevky bez pravopisných chýb
  • aby obrázky vo vašich článkoch priťahovali pozornosť

Všetko plánujte

Keď sa raz pustíte do propagácie, čas bude bežať veľmi rýchlo. Preto je dobré kľúčové aktivity naplánovať popredu a postupne ich pomocou improvizácie len dopĺňať. Ak tak urobíte aspoň na mesiac dopredu, neskôr si za to určite poďakujete.

Okrem samotného obsahu si naplánujte aj to, kde okrem blogu ho môžete ďalej využiť:

  • zaveste inšpiratívne obrázky na Facebook alebo Pinterest
  • usporiadajte súťaž na sociálnych sieťach, príp. na Goodreads
  • zorganizujte pre knihu knižné turné
  • tweetujte citáty z knihy
  • napíšte hosťovské články na iné blogy alebo prispejte do magazínov

„Přes všechnu tvoji snahu se budou lidé kolem tebe trápit – až přijde čas, kdy budou trápení potřebovat.“ #Haruki #Murakami #citát

— Citáty z kníh (@citatyzknih) July 15, 2015

Ľudia, ktorí navštívia váš blog, sa naň dostanú z rôznych príčin. Mnohí sa naň dostanú náhodou z vyhľadávania v Googli alebo sa prekliknú na váš starší článok o niečom, čo s knihou vôbec nesúvisí. Ak chcete zasiahnuť aj takýchto náhodných okoloidúcich, treba upraviť blog tak, aby sa o knihe dozvedeli z akéhokoľvek miesta na webe.

Odporúčam napríklad:

  • pridať odkaz na knihu na strategické miesta (banner v hlavičke, bočný panel či pätička webu)
  • pridať upútavku na knihu pod najčítanejšie články na blogu
  • vytvoriť podstránky venujúce sa knihe (s ukážkami, FAQ - otázky a odpovede, odkazy na stiahnutie/nákup)

Trvalo týždne a mesiace, možno dokonca roky, kým vaša kniha uzrela svetlo sveta. Teraz je konečne pripravená na spustenie predaja.

Nepodceňte to.

bloginšpiráciaúspech
98 Posts
Monika Zbínová
Som autorkou internetových projektov venovaných jazyku, copywritingu a knihám. Píšem na svoj blog monicqa.sk a intenzívne žijem vo svete sociálnych médií. Mojou vášňou sú elektronické knihy, ktoré s radosťou vytváram a propagujem. Okrem toho píšem knihu o selfpublishingu - buďte pri tom aj vy!
  • Pomoc! Moja kniha sa nepredáva!
    Previous ČlánokPomoc! Moja kniha sa nepredáva!
  • Next ČlánokBráni obálka knihy vášmu úspechu?
    Pomoc! Moja kniha sa nepredáva!

Related Posts

7+1 tip ako dostať svoju knihu do kníhkupectva
Marketing

7+1 tip ako dostať svoju knihu do kníhkupectva

Knižný marketing v roku 2020: základom sú stále sociálne siete
Marketing

Knižný marketing v roku 2020: základom sú stále sociálne siete

Bojíte sa o súkromie? Možno pomôže pseudonym
Marketing

Bojíte sa o súkromie? Možno pomôže pseudonym

Knižné recenzie III.: kde všade ich môžete získať?
Marketing

Knižné recenzie III.: kde všade ich môžete získať?

3 Comments

  1. Adhara
    Reply
    25 apríla 2018

    K bodu Dajte čitateľa na prvé miesto – na mojich stránkach môžu čitatelia všeličo, ale články spadajúce do kategórií, ktoré ste uviedli, majú čítanosť aj komentovanosť biednu.

    Reply
    • Monika Zbínová
      Reply
      26 apríla 2018

      Hm, všetko sú to len tipy – jednak samé o sebe nefungujú, treba ich dobre nakombinovať, a aj tak ešte stále nezaručujú úspech. Ale je to určite lepšie ako neurobiť vôbec nič 🙂

      Reply
  2. Prečo napísať biznis knihu? Tipy pre každého podnikateľa - Publico
    Reply
    21 marca 2023
    Reply

Pridaj komentár (Cancel reply)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*

Čo robíme?

  • Vydanie knihy
  • Balíček PREMIUM+
  • Cenník

O nás

  • O nás
  • Blog
  • Pridajte sa k nám

Info

  • Kontakt
  • Publicopedia
  • GDPR

Prihláste sa do newslettra



      publico-logo-white

      © Dibuk, s.r.o. 2024

      Copy