Publico
  • Úvod
  • O nás
    • Pridaj sa k nám
  • Vydanie knihy
    • Editorská redakcia
    • Korektúry
    • Obálka
    • Sadzba
    • Sprievodné údaje
    • Tlač knihy
    • E-kniha
    • Predaj knihy
    • Sledovanie predajov
    • Promo
    • Knižný crowdfunding
  • Cenník
    • Online kalkulačka
    • PREMIUM+
    • CHOICE+
    • BASIC+
  • Blog
  • Kontakt
Publico

Ako zarobiť s biznis knihou?

Home / Blog / Selfpublishing / Ako zarobiť s biznis knihou?

Ako zarobiť s biznis knihou?

By Monika Zbínová inSelfpublishing

Pri písaní knihy by nikdy nemalo byť hlavnou motiváciou zarobiť. Aspoň čo sa týka beletrie. Neviem si úplne predstaviť, ako má spisovateľ romantických príbehov pri písaní pred očami len pohyb sumy na bankovom účte. Trošku iná situácia je pri písaní biznis knihy. Otázka ako zarobiť s biznis knihou sa netýka len kníh, ale akejkoľvek sféry, v ktorej sa dá podnikať (a to sa dnes dá so všetkým).

Isto ste už na to pri surfovaní na internete či vyhľadávaní informácií natrafili. Firmy, podnikatelia aj jednotlivci ponúkajú na svojich weboch stiahnutie svojej e-knihy výmenou za e-mail, na ktorý vám neskôr posielajú reklamu. Ďalším levelom je predaj vlastnej knihy, pomocou ktorej zaručene schudnete, naučíte sa variť, vybudujete vlastný biznis, napíšete knihu či čokoľvek iné.

Toto už je typ knihy, ktorá je napísaná práve s účelom s ňou čo najviac zarobiť. A ak ste (potenciálnym) autorom takejto knihy, určite premýšľate nad otázkou:

  • Ako predať viac mojich kníh?

Lenže to nie je ten najlepší prístup. Oveľa lepšie je spýtať sa:

  • Ako môžem použiť moju knihu, aby som zarobil viac peňazí?

Hoci to na prvý pohľad vyzerá veľmi podobne, je tu jeden veľký rozdiel. V prvom prípade je predaj knihy považovaný za hlavný cieľ, v druhom len za nástroj dosiahnutia väčšieho zisku.

Je ťažké predať knihu

Už sme o tom písali: obrovská konkurencia, vysoké náklady, potreba neustálej propagácie. Toto je len náčrt dôvodov, prečo je ťažké zamerať sa na predaj svojej knihy ako taký a očakávať z neho vysoké príjmy.

Okrem toho sa biznis knihy nakupujú úplne inak ako beletria. Tú si vyberáme často spontánne a nemáme problém jej nakúpiť pomaly na kilá, najmä v dovolenkovom období.

Biznis kniha je väčšinou populárno-náučná či vyslovene odborná kniha. Takéto knihy ľudia vyberajú a nakupujú úplne inak – často porovnávajú cenu, skúsenosti autora, názory ostatných čitateľov. Okrem toho sú takéto knihy omnoho drahšie. Príručka o marketingu môže pokojne stáť aj dvojnásobok toho, čo fantasy román.

Počet predaných kníh teda nemusí byť vôbec vysoký a ak sa rozhodnete na začiatok iba pre e-knihu, jej predaj nemusí prekročiť niekoľko desiatok.

Ako zarobiť s biznis knihou?

Úplne naopak – predávajte to, o čom je napísaná.

Kniha ako nástroj

Ak ste napísali knihu o marketingu, predávajte školenia o reklame – pravdepodobne sa v tejto oblasti viete dobre pohybovať. Ak ste napísali knihu o káve, otvorte si obchod s kávou alebo kaviareň (ak ju ešte nemáte). Ak vysvetľujete problematiku plastových okien, založte firmu a ponúkajte svoju šikovnosť pri ich montovaní. Podobne to robia aj blogeri – na svojich blogoch sa venujú téme, ktorú speňažujú často úplne inde.

Vnímajte svoju knihu ako nástroj – na budovanie reputácie, značky, skúseností. Vďaka nej sa bude šíriť vaše meno, váš nadhľad, vaše cenné rady. Nie každý čitateľ sa musí premeniť na vášho zákazníka, ale tu platí trochu iná matematika: ak vám predaj jednej knihy za 20 eur pomôže predať 1 kurz za 500 eur alebo pomocou neho získate nové obchodné príležitosti, budete určite oveľa spokojnejší a vydanie knihy splnilo svoj cieľ.

inšpiráciapodnikateliaúspech
98 Posts
Monika Zbínová
Som autorkou internetových projektov venovaných jazyku, copywritingu a knihám. Píšem na svoj blog monicqa.sk a intenzívne žijem vo svete sociálnych médií. Mojou vášňou sú elektronické knihy, ktoré s radosťou vytváram a propagujem. Okrem toho píšem knihu o selfpublishingu - buďte pri tom aj vy!
  • Ako predať viac kníh: 4 marketingové postrehy zo slovenského kníhkupectva
    Previous ČlánokAko predať viac kníh: 4 marketingové postrehy zo slovenského kníhkupectva
  • Next ČlánokAko napísať dobré autorské bio
    Ako predať viac kníh: 4 marketingové postrehy zo slovenského kníhkupectva

Related Posts

Martin Kasarda: Kniha – najväčší vynález ľudstva
Selfpublishing

Martin Kasarda: Kniha – najväčší vynález ľudstva

Daňové priznanie autorov-vydavateľov a príspevky do Literárneho fondu
Selfpublishing

Daňové priznanie autorov-vydavateľov a príspevky do Literárneho fondu

Pripravujeme: prémiové balíčky pre ambicióznych autorov
Selfpublishing

Pripravujeme: prémiové balíčky pre ambicióznych autorov

Chcete vydať knihu pred Vianocami? Poponáhľajte sa
Selfpublishing

Chcete vydať knihu pred Vianocami? Poponáhľajte sa

Pridaj komentár (Cancel reply)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*

Čo robíme?

  • Vydanie knihy
  • Balíček PREMIUM+
  • Cenník

O nás

  • O nás
  • Blog
  • Pridajte sa k nám

Info

  • Kontakt
  • Publicopedia
  • GDPR

Prihláste sa do newslettra



      publico-logo-white

      © Dibuk, s.r.o. 2024

      Copy