5 tipov na rozbehnutie predaja vašej knihy

Nie každý autor je rodený marketér. Kým na korektúru či pomoc s tvorbou obálky si môžete najať odborníka, ktorý vám jednorazovo pomôže, s propagáciou je to trochu komplikovanejšie.

Keďže ide o beh na dlhú trať, buď nájdete niekoho, kto s vami bude dlhodobejšie spolupracovať, alebo sa marketingu budete venovať sami.

Ako predaj knihy rozbehnúť tak, aby to bolo čo najjednoduchšie a aby to zvládol každý? A ideálne čo najlacnejšie? Tu je 5 tipov na veci, ktorými môžete začať hneď teraz a nebudú vás stáť ani cent.

1. E-mailový podpis

E-mail používame každý deň a komunikujeme ním s najrôznejšími ľuďmi. Podpis v e-maile využíva takmer každý – je nenápadný a napriek tomu viditeľný.

Vložiť si info o svojej (novej) knihe do pätičky e-mailu by mal byť jeden z prvých krokov po spustení knižného predaja. Je to otázka pár sekúnd, ktoré prinesú dlhodobý efekt.

2. Blog & osobný web

Blog je silný marketingový nástroj každého autora. Jeho využitie som popísala podrobnejšie v predchadzajúcom článku. Ak sa na blogu venujete všeobecným témam alebo dokonca niečomu úplne inému ako je písanie, stále ho môžete využiť aspoň na malú zmienku o tom, že vám vyšla kniha. Pridať môžete nejaké zaujímavosti o tom, prečo vyšla, ako ste ju písali a pod.

Rovnako v prípade, že máte svoju webstránku. Nech je jej zameranie akékoľvek, aspoň nenápadný oznam o tom, že ste vydali knihu, iste neuškodí.

3. Rodina, priatelia, kolegovia

Nikto z nich netúži dostať e-mail so srdcervúcim vysvetlením, prečo by si práve oni mali vašu knihu zaobstarať. Berte to skôr ako možnosť pozdieľať sa s novinkou vo vašom živote, možno podobne, ako by ste oznamovali svoje zásnuby alebo vysokoškolský titul.

4. Sociálne médiá

Marketing na sociálnych sieťach je tiež veľkou témou, ktorej sa budeme určite ešte venovať. Na začiatok však určite stačí status na Facebooku či tweet na Twitteri.

Dlhodobejšie bude pôsobiť, ak si Facebook cover zmeníte na obrázok, ktorý bude propagovať vašu knihu. Opäť nenápadné a nevnucujúce sa, no dlhodobo účinné.

5. Vizitky

Možno si poviete, že vizitky dávno vyšli z módy a dávajú si ich len vysokopostavení manažéri. Vy ich však môžete oprášiť a využiť vo vlastný prospech. Namiesto nudných biznis informácií vytvorte vtipné minivizitky, v ktorých bude odkaz na vašu knihu, blog či web. Venovať takúto vizitku môžete aj susedovi na schodoch či na party, na ktorej sa dáte do reči s nejakým milovníkom kníh.

Podobných príležitostí nájdete iste vo svojom online či offline svete viacero. Pamätajte len na to, aby ste pôsobili nenásilne a potenciálnych čitateľov prílišnou snahou a tlačením na pílu viac neodradili.

Komentár

Článok zatiaľ nikto nekomentoval. Buďte prví! :)

Pridať komentár