Publico
  • Úvod
  • O nás
    • Pridaj sa k nám
  • Vydanie knihy
    • Editorská redakcia
    • Korektúry
    • Obálka
    • Sadzba
    • Sprievodné údaje
    • Tlač knihy
    • E-kniha
    • Predaj knihy
    • Sledovanie predajov
    • Promo
    • Knižný crowdfunding
  • Cenník
    • Online kalkulačka
    • PREMIUM+
    • CHOICE+
    • BASIC+
  • Blog
  • Kontakt
Publico

Čo je Goodreads a prečo by ho mal používať každý autor?

Home / Blog / Marketing / Čo je Goodreads a prečo by ho mal používať každý autor?

Čo je Goodreads a prečo by ho mal používať každý autor?

By Monika Zbínová inMarketing

Goodreads je najväčšia sociálna sieť pre knihy, ich autorov a čitateľov na svete. V súčasnosti má 90 miliónov členov a obsahuje miliardy kníh. Pochopili ste správne, je to raj pre každého knihomoľa.

Pre čitateľov

  • pridávať a triediť knihy, ktoré ste čítali, čítate alebo chcete čítať
  • hodnotiť knihy, pridávať k nim recenzie
  • pridávať priateľov, s ktorými môžete o knihách diskutovať
  • ako autor môžete spravovať autorský profil, komunikovať s čitateľmi, budovať svoju značku

Vy ešte nie ste na Gooodreads?

Ambiciózny nezávislý autor neustále premýšľa o tom, ako by mohol svoju knihu spropagovať viac, nájsť viac čitateľov, predať viac kníh. Ale skúsme nachvíľu v tomto snažení povoliť. Nie všetko musí priniesť okamžitý efekt.

Nechajme teraz bokom skutočnosť, že ste aj spisovateľom. Na Goodreads by ste byť mali z úplne jednoduchého dôvodu: ide o knihy. Veď ak knihy píšete, pravdepodobne k nim máte blízky vzťah a radi ich aj čítate, alebo sa mýlim? Preto ak sa rozhodnete vytvoriť konto, nerozmýšľajte hneď nad tým, čo z neho ako autor môžete vyťažiť. Skúste ho najskôr používať len ako svoj osobný profil.

goodreads profil
profil na Goodreads

Pridajte si knihy, ktoré ste prečítali, nájdite svojich priateľov, prípadne ich pozvite cez Facebook alebo e-mail. Keď premýšľate o tom, že si kúpite novú knihu, skúste sa najskôr pozrieť, čo sa o nej píše na najväčšej knižnej sociálnej sieti. Ako ju hodnotili vaši priatelia? Ak máte nejakú knihu rozčítanú, označte ju ako currently reading (práve čítam), po dočítaní ju označte ako prečítanú a ohodnoťte ju. Vyskúšajte si, aké je to byť v koži čitateľa ešte predtým, ako vytvoríte svoj autorský profil. Prebádajte zákutia tejto sociálnej siete a uvidíte, čo všetko sa dá s knihami robiť, ako o nich hovoriť.

Autorský profil

Keď si kliknete na akéhokoľvek autora, dostanete sa na jeho profil.

Môže vyzerať takto

goodreads autorsky profil karika

ale aj takto – využité sú snáď všetky možnosti, ktoré sociálna sieť autorovi ponúka.

goodreads autorsky profil green

Označenie Goodreads Author v pravom hornom rohu znamená, že si profil spravuje sám autor.

Ako autor môžete:

  • pridať svoju fotku a krátky popis
  • zdieľať svoje obľúbené knihy so svojimi čitateľmi
  • písať blog
  • propagovať vaše udalosti
  • zdieľať videá
  • organizovať súťaže o vaše knihy

Získajte svoj autorský profil:

  • Ak už na Goodreads je nejaká vami napísaná kniha, kliknite na svoje meno a úplne dole nájdete: Is this you? Kliknutím sa dostanete na možnosť pridať sa do autorského programu.
  • Ak na Goodreads ešte nie je žiadna vaša kniha, môžete ju tam pridať aj sami a potom ísť podľa vyššie spomenutého postupu.

Jedinou nevýhodou môže byť pre niektorých angličtina, no pre jednoduché používanie si vystačíte aj so základmi.

Pre lepšie pochopenie ponúkam zopár odkazov na užitočné návody:

  • Program pre autorov
  • Ako používať autorský program?
inšpirácianávod
98 Posts
Monika Zbínová
Som autorkou internetových projektov venovaných jazyku, copywritingu a knihám. Píšem na svoj blog monicqa.sk a intenzívne žijem vo svete sociálnych médií. Mojou vášňou sú elektronické knihy, ktoré s radosťou vytváram a propagujem. Okrem toho píšem knihu o selfpublishingu - buďte pri tom aj vy!
  • Prečo sa pre selfpublishing oplatí využiť Publico?
    Previous ČlánokPrečo sa pre selfpublishing oplatí využiť Publico?
  • Next ČlánokPrečo čítame knihy, ktoré (ne)kupujeme?
    Prečo sa pre selfpublishing oplatí využiť Publico?

Related Posts

7+1 tip ako dostať svoju knihu do kníhkupectva
Marketing

7+1 tip ako dostať svoju knihu do kníhkupectva

Knižný marketing v roku 2020: základom sú stále sociálne siete
Marketing

Knižný marketing v roku 2020: základom sú stále sociálne siete

Bojíte sa o súkromie? Možno pomôže pseudonym
Marketing

Bojíte sa o súkromie? Možno pomôže pseudonym

Knižné recenzie III.: kde všade ich môžete získať?
Marketing

Knižné recenzie III.: kde všade ich môžete získať?

1 Comment

  1. Čo by mala obsahovať e-kniha? Tieto časti knihy nevynechajte - Publico
    Reply
    21 marca 2023
    Reply

Pridaj komentár (Cancel reply)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*

Čo robíme?

  • Vydanie knihy
  • Balíček PREMIUM+
  • Cenník

O nás

  • O nás
  • Blog
  • Pridajte sa k nám

Info

  • Kontakt
  • Publicopedia
  • GDPR

Prihláste sa do newslettra



      publico-logo-white

      © Dibuk, s.r.o. 2024

      Copy