E-knihy, ktoré je radosť čítať

V Publicu je pre nás veľmi dôležitá kvalita vytvorených e-kníh. Nie preto, aby sme sa s tým mohli pochváliť na webe alebo sociálnych sieťach. Máme radi pekné tlačené knihy a myslíme si, že e-kniha by z dizajnového hľadiska nemala v ničom zaostávať. Mala by byť rovnako prehľadná a oku lahodiaca tak, aby sa dobre a […]
pokračovať v čítaní

Ako napísať dobré autorské bio

Môžete mať na konte stostranové romány či desiatky poviedok, fantázia vám môže pracovať naplno od rána do večera, no pri pohľade na nadpis tohto článku ste sa zľakli. Nič si z toho nerobte. Veľa skvelých autorov sa zasekne na tom, keď majú písať o sebe. Preto sa dnes mrkneme na to, ako napísať autorské bio […]
pokračovať v čítaní

Ako zarobiť s biznis knihou?

Pri písaní knihy by nikdy nemalo byť hlavnou motiváciou zarobiť. Aspoň čo sa týka beletrie. Neviem si úplne predstaviť, ako má spisovateľ romantických príbehov pri písaní pred očami len pohyb sumy na bankovom účte.
pokračovať v čítaní

Redaktor – váš partner pri zrode knihy

Dopíšete posledné riadky textu, ktorý vám vŕtal v hlave už celé veky. Potom ho trikrát prepíšete, a potom znova. Stále vám niečo nesedí. Čím viac si ho čítate, tým viac rozmýšľate, či to celé dáva zmysel. Všetci známi vás chvália a hovoria, že je to výborná kniha, no vy chcete počuť konštruktívnu kritiku. Voilà, na scénu prichádza redaktor.
pokračovať v čítaní

Krstný otec marketingu

Patrika Vrbovského obdivujem. Jeho kariérne rozhodnutia, dlhodobú víziu aj dôraz na disciplínu považujem za znaky vysokointeligentného človeka. Veľmi rád si od neho beriem príklad. Počas propagácie mojej debutovej knihy sa jeho slová stali osnovou mojich činov.
pokračovať v čítaní

Prečo každý text potrebuje svoju korektúru?

Pretože človek je omylný. To je všetko, celá odpoveď. Čakali ste niečo zložitejšie? O nič viac však nejde. Naša rodná slovenčina je jeden z najkrajších, no zároveň najnáročnejších jazykov na svete. Všetci si myslíme alebo dúfame, že ju ovládame na dostatočne vysokej úrovni.
pokračovať v čítaní

4 spôsoby ako získať recenzie pre svoju knihu

Ak ste napísali a vydali aspoň jednu knihu, určite neustále hľadáte spôsoby, ako zlepšiť jej predaje. Jednou z možností sú knižné recenzie – už len ich samotná existencia môže prevážiť misky váh pri rozhodovaní sa ďalšieho potenciálneho čitateľa, či si vašu knihu kúpi.
pokračovať v čítaní

7 vecí o e-knihách, ktoré by ste mali vedieť

E-knihy sú tu s nami už zopár rokov, a predsa je ešte veľa ľudí, ktorí nemajú odvahu využiť ich potenciál. Preto bude tento článok venovaný základom z oblasti e-kníh, ktoré vám pomôžu zorientovať sa v otázke, ako ich využiť vo svojej spisovateľskej kariére.
pokračovať v čítaní

Ako na sociálne médiá? Využite silu Facebooku

V minulom článku som sa pokúsila urobiť malý úvod do sveta sociálnych médií a ich využitia v knižnom svete. Ak chcete s nimi začať, prvým krokom je rozhodnúť sa, ktoré vybrať. Ako najvhodnejšie pre slovenské pomery a knihy ako také sa javia Facebook, Twitter a Instagram.
pokračovať v čítaní

Nové (a pritom stále rovnaké) Publico

Je obyčajný štvrtok večer a ja píšem svoj 57. článok na blog Publica. Projekt fungujúci už 3 roky nemá v týchto dňoch dôležité výročie, neoslavuje významný míľnik v počte klientov, vydaných e-kníh či blogpostov. Napriek tomu pred pár dňami na našom webe prebehli významné úpravy.
pokračovať v čítaní

Ako prekonať autorský blok?

Niekto sa venuje písaniu len popri práci a ďalších povinnostiach, niekto si môže dovoliť vyhradiť mu celé dni času. Ale problém zaseknutia sa na prázdnej strane a nemožnosti pohnúť sa ďalej sa týka oboch skupín.
pokračovať v čítaní

Čo by mala obsahovať e-kniha?

Čo robí knihu knihou? Obálka, text, venovanie, obsah? Nezáleží na tom, či ste napísali akčnú detektívku alebo motivačnú knihu o chudnutí. Každá kniha sa skladá (alebo by sa mala) z niekoľkých častí.
pokračovať v čítaní

Aké nástroje potrebuje autor pri písaní?

Rozhodli ste sa napísať knihu. Kde začať? Aké nástroje na to budete potrebovať? Možno si pomyslíte – veď stačí zapnúť počítač, otvoriť Word a začať písať. Veď ani tí najslávnejší spisovatelia toho veľa nepotrebovali – mnohé diela vznikli na obyčajnom písacom stroji.
pokračovať v čítaní

Bráni obálka predaju vašej knihy?

Vraví sa, že netreba súdiť knihu podľa obalu, a napriek tomu to robí každý. Ak nemá peknú obálku, je malá šanca, že si ju niekto vôbec všimne. Poradíme vám, ako sa môže aj vaša kniha vďaka obálke stať kandidátom na bestseller.
pokračovať v čítaní

Pomoc! Moja kniha sa nepredáva!

Vydať knihu je jednoduché, minimálne v porovnaní s minulosťou. Určite to však nie je niečo, čo sa dá zvládnuť za deň či týždeň s pravou rukou vo vrecku. Veď len napísanie knihy trvá dlhý čas, nehovoriac o ďalších úpravách.
pokračovať v čítaní

Čím krajšie podklady, tým krajšia e-kniha

Ako urobiť z vydania e-knihy záležitosť rýchlu, jednoduchu a lacnú? To je tá pravá výzva, ktorú máme v Publicu každý deň pred očami. A síce všetka ťarcha výroby e-knihy leží na nás, ale k čo najrýchlejšiemu procesu výroby e-knihy môžete nemalou mierou prispieť aj vy.
pokračovať v čítaní

Prepisujeme pravidlá vydávania kníh

Nebolo to tak dávno, keď sa selfpublishing pokladal pri vydávaní kníh iba za akési záchranné koleso. Autori, ktorí sa namiesto vydania knihy cez vydavateľstvo rozhodli skúsiť to na vlastnú päsť, boli považovaní za čierne ovce.
pokračovať v čítaní

Napíš a vydaj knihu za 3 hodiny

S autormi, ktorí napísali knihu a rozhodli sa vydať ju sami, sa roztrhlo vrece. A to je skvelé, veď konečne je tu veľa možností, ako dostať svoje dielo medzi verejnosť úplne jednoducho a s minimálnymi nákladmi.
pokračovať v čítaní

Ako stanoviť cenu e-knihy?

Napísali ste e-knihu? Gratulujem! Určite sa neviete dočkať, kedy sa začne predávať a ako na ňu zareagujú čitatelia. Jednou z najdôležitejších vecí, ktorú budete predtým musieť rozriešiť, je stanoviť e-knihe cenu.
pokračovať v čítaní