Publico
  • Úvod
  • O nás
    • Pridaj sa k nám
  • Vydanie knihy
    • Editorská redakcia
    • Korektúry
    • Obálka
    • Sadzba
    • Sprievodné údaje
    • Tlač knihy
    • E-kniha
    • Predaj knihy
    • Sledovanie predajov
    • Promo
  • Cenník
    • PREMIUM
    • CHOICE
    • BASIC
  • Blog
  • Kontakt
Publico
Selfpublishing

Nové (a pritom stále rovnaké) Publico

Monika Zbínová on 9. septembra 2016

Je obyčajný štvrtok večer a ja píšem svoj 57. článok na Publico blog. Projekt fungujúci už 3 roky nemá v týchto dňoch dôležité výročie, neoslavuje významný míľnik v počte klientov, vydaných e-kníh či blogpostov. Napriek tomu pred pár dňami na našom webe prebehli významné úpravy.

Keď sme sa púšťali do selfpublishingu, najdôležitejšia pre nás (okrem kvalitných a dostupných služieb) bola sloboda. Vo vydávaní kníh všeobecne (ktoré bolo dlho spájané len s produkciou vydavateľstiev) to bol revolučný pocit – každý mohol zrazu vydať a predávať, čo chce a tak, ako to chce.

Na tom sa nič nezmenilo.

Publico bolo od začiatku najmä distribučnou platformou. Na tom sa tiež nič nemení – naďalej budeme pomáhať autorom predávať svoje e-knihy v čo najširšej sieti partnerov po celom svete.

Ale niečo sa predsa zmenilo: selfpublishing už nie je len posledná šanca pre amatérov alebo rýchlokvasených spisovateľov typu urob si sám, ako sa naň spočiatku pozeral knižný svet.

V roku 2016 sa dá na selfpublishing pozerať dvojako:

  • buď ako na rýchly, jednoduchý a lacný spôsob, ako z akéhokoľvek dokumentu vytvoriť knihu a tú potom predávať cez internet
  • alebo ako na rovnocennú alternatívu tradičného vydávania kníh, ktorá možno nie je rýchla ani lacná, ale ktorej výsledkom je kniha, schopná konkurovať akejkoľvek knihe z vydavateľstva

Prvá možnosť ostáva stále v hre. Pri vydanie knihy má každý svoj cieľ a svoje dôvody a nikoho nebudeme tlačiť do niečoho, o čo nemá záujem. Bez problémov si teda môžete stále objednať len samotnú distribúciu svojej e-knihy od 19 eur, resp. tvorbu e-knihy a jej následný predaj od 69 eur.

Odteraz však chceme ponúknuť autorom oveľa viac, ako len dostať svoju knihu čo najskôr na virtuálne pulty internetových kníhkupectiev. Chceme vám dať všetku starostlivosť, ktorú potrebujete a ktorú by ste dostali vo vydavateľstve.

Jazykovú a redakčnú korektúru či tvorbu obálky ste si už mohli objednať dlhšie. Teraz sa ale stávajú rovnocennými službami spolu s tvorbou e-knihy či distribúciou. Okrem toho pribudla nová služba – propagácia.

Promo cez náš web darujeme každému autorovi zdarma, ale ak si objednáte kompletné vydavateľské služby (čiže všetko od korektúr cez tvorbu obálky až po predaj), máte možnosť získať aj banner na Martinuse na 2 týždne zdarma. Doterajšie testy ukázali, že počas bannerovej kampane sa zvýši predaj danej e-knihy až o niekoľko stoviek percent.

Určite sa pýtate, prečo túto možnosť neponúkneme každému, kto má o reklamu záujem. Dôvod je vyslovene praktický: cez Publico prešlo už viac než 250 kníh. Podľa prieskumu má o promo záujem hneď niekoľko desiatok autorov. Podľa čoho by sme teda mali vyberať, kto dostane priestor a kedy? Aj keby sme urobili poradovník a reklamu skrátili na týždeň, mnohí by sa dostali na rad najskôr o rok.

Nezáleží, či si z našich služieb vyberiete jednu službu alebo všetky – sme pripravení pomôcť každému rovnako. Chceli by sme ale aspoň takto podporiť autorov, ktorí to myslia s vydaním svojej knihy naozaj vážne a nepodceňujú význam korektúr či kvalitného dizajnu. A čo tí, ktorí majú všetky služby profesionálne zabezpečené inde? Tí nebudú diskriminovaní – ak si myslíte, že vaša kniha je pripravená na profesionálnej úrovni a chcete podporiť jej predaj bannerom na Martinuse, vyplňte tento formulár.

Mení sa teda Publico na vydavateľstvo?

Nie.

Stále platí, že vy ostávate autorom aj vydavateľom svojej knihy, a teda rozhodujete o všetkom, čo sa knihy týka. Chceme byť naďalej len užitočným partnerom, pripraveným pomôcť so všetkým, čo vás pri vydaní knihy môže stretnúť.

knižný trhpredajúspechvydavateľstvo
93 Posts
Monika Zbínová
Som autorkou internetových projektov venovaných jazyku, copywritingu a knihám. Píšem na svoj blog monicqa.sk a intenzívne žijem vo svete sociálnych médií. Mojou vášňou sú elektronické knihy, ktoré s radosťou vytváram a propagujem. Okrem toho píšem knihu o selfpublishingu - buďte pri tom aj vy!
  • Prvý krok k propagácii: marketingová stratégia pre knihu
    Previous ČlánokPrvý krok k propagácii: marketingová stratégia pre knihu
  • Next ČlánokAko na sociálne médiá? Návod pre nezávislých autorov
    Prvý krok k propagácii: marketingová stratégia pre knihu

Related Posts

Daňové priznanie autorov-vydavateľov a príspevky do Literárneho fondu
Selfpublishing

Daňové priznanie autorov-vydavateľov a príspevky do Literárneho fondu

Pripravujeme: prémiové balíčky pre ambicióznych autorov
Selfpublishing

Pripravujeme: prémiové balíčky pre ambicióznych autorov

Prípadová štúdia: oplatí sa farebná tlač s print on demand?
Prípadové štúdie

Prípadová štúdia: oplatí sa farebná tlač s print on demand?

Prípadová štúdia: kedy sa oplatí print on demand?
Prípadové štúdie

Prípadová štúdia: kedy sa oplatí print on demand?

Pridaj komentár (Cancel reply)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*

Chcete sa stať úspešným spisovateľom?

Prihláste sa do nášho newslettra 🙂 1x za mesiac posielame tipy na užitočné články, nástroje, novinky z vydavateľského sveta. BONUS: špeciálne zľavy na vydavateľské služby!



    Nenašli ste, čo ste hľadali?

    Napíšte nám e-mail

    Ak si nie ste istí, odkiaľ začať alebo máte špecifickú otázku

    Kontakt: napisavydaj@publico.sk
    Copy