Tajomstvo č. 3: Nerozhadzujte peniaze, rozmnožujte ich

Vydávanie kníh je nielen záľuba alebo príležitosť sebarealizovať sa, vytvárať umelecké hodnoty a stať sa úspešným. Je to taktiež biznis a každý biznis je zameraný na dosahovanie zisku.

V prípade vydávania kníh to znamená, že autor – vydavateľ chce, aby sa mu vrátilo viac, ako do tohto procesu investoval, či už hovoríme o peniazocha, čase alebo pocite radosti a naplnenia. Práve peniaze sú však to, čo mu dáva slobodu a možnosť pokračovať v písaní ďalej.

Rovnica pre výpočet zisku je jednoduchá.

zisk = príjmy – výdaje

príjmy – cena e-knihy vynásobená počtom predaných kusov
výdaje – všetko, čo súvisí s vytvorením, spracovaním, vydaním, distribúciou a marketingom e-knihy

Keď sa pozriete na túto rovnicu, bude sa vám zdať ľahko pochopiteľná. Treba skrátka maximalizovať príjmy a minimalizovať výdaje. Jednoduché.

Teraz sa na ňu pozrime trochu reálnejším okom: rovnako, ako každý iný biznis, ani tento sa nemusí vydariť. Väčšina autorov skrátka komerčný úspech nedosiahne. Aj keď dáte všetko do toho, aby ste knihu vytvorili, vydali a začali predávať, keď do vašej taktiky zakomponujete všetky dostupné rady, ako to urobiť čo najlepšie… je možné, že sa vaša kniha:

  • nebude predávať tak dobre, ako si predstavujete,
  • tak dobre, ako si zaslúži alebo
  • tak rýchlo ako chcete.

Môžete to trvať mesiace a roky, kým dosiahne úspech, po akom túžite. Možno ho nezíska nikdy. V podstate platí, že môžete urobiť všetko dobre, ale až vaši čitatelia sa rozhodnú, či si knihu kúpia a prečítajú.

Našťastie, ste to práve vy, kto má v rukách výdaje. Ak tieto udržíte na nízkej hladine, môžete na tom budovať a zvyšovať zisk práve takýmto spôsobom.

Tu je pár tipov, ako na to:

  1. Šetrite svoj čas. Ten býva najcennejší a jeho správnym zvládaním dokážete urobiť viac vecí, ktoré sú pre vašu knihu dôležité.
  2. Míňajte opatrne a len zo svojho V zahraničí nie je problém nabrať si dokonca pôžičky len na to, aby autor zaplatil okolo knihy veľkú marketingovú kampaň alebo rôzne služby (dizajn, obálka, a pod.) za premrštené ceny. Premýšľajte rozumne a nemíňajte bezhlavo peniaze v očakávaní, že sa vám to skoro vráti.
  3. Použite osvedčené „urob si sám“. Predtým, ako do niečoho investujete, porozmýšľajte, či to nezvládnete aj sami. Niektoré veci je dobré nechať na profesionálov, ale možno zistíte, že hlavne pokiaľ ide o marketing, mnohé veci dokážete urobiť aj vy.
  4. Myslite na Paretovo pravidlo. To hovorí, že 20 % správnych činností prinesie 80 % úspechu. A to platí hlavne pri propagácii knihy. Sú desiatky možností, ako zvýšiť popularitu knihy. Kľúčom k úspechu je vybrať si tie, ktoré vás stoja najmenej (času, peňazí), ale ktoré majú široký dosah. Tak napríklad – vytvoriť si e-mailový podpis, v ktorom budete odkazovať na svoju e-knihu, potrvá len minútku-dve, ale prinesie vám veľa potenciálnych čitateľov, ktorí na odkaz kliknú a e-knihu si prípadne kúpia.
  5. Bartrujte. Ak si nemôžete dovoliť zaplatiť za niektoré nevyhnutné veci z vlastného vrecka, pokúste sa obchod vybartrovať – teda ponúknuť namiesto peňazí nejakú protihodnotu. Každý niečo ovláda, každý je v niečom dobrý. Pokojne sa ponúknite kamarátke, ktorá vám urobí jazykovú korektúru, že jej uvaríte dobrú večeru alebo postrážite deti. Fantázii sa medze nekladú.

Seriál Tajomstvá vydávania e-kníh

  1. Prepisujeme pravidlá vydávania e-kníh
  2. Päť dôležitých trendov, ktorým čelí vydávanie kníh
  3. Tajomstvo č. 1: Napíšte skvelú knihu
  4. Tajomstvo č. 2: Napíšte ďalšiu skvelú knihu
  5. Tajomstvo č. 3: Nerozhadzujte peniaze, rozmnožujte ich
  6. Tajomstvo č. 4: Kniha si zaslúži pekný obal
  7. Tajomstvo č. 5: Premeňte svoje limity na potenciál
  8. Tajomstvo č. 6: Čarujeme s metadátami
  9. Tajomstvo č. 7: Budujte dôveru svojich čitateľov
  10. Tajomstvo č. 8: Vážte si svoj čas
  11. Tajomstvo č. 9: Objavte nekonečné možnosti distribúcie
  12. Tajomstvo č. 10: Vyhnite sa exkluzivite
  13. Tajomstvo č. 11: Ponúknite (aspoň) 1 knihu zadarmo
  14. Tajomstvo č. 12: Trpezlivosť ruže prináša
  15. Tajomstvo č. 13: Dôveruj, ale preveruj alebo Nástrahy pirátov
  16. Tajomstvo č. 14: Vybudujte si základňu. Značka: už včera bolo neskoro
  17. Tajomstvo č. 15: Spustenie predaja ako nekonečný príbeh
  18. Tajomstvo č. 16: Študujte bestsellery
  19. Tajomstvo č. 17: Obrňte sa hrošou kožou
  20. Tajomstvo č. 18: Nie všetko je o cene
  21. Tajomstvo č. 19: Čarovný prútik menom predpredaj
  22. Tajomstvo č. 20: Definujte si svoj vlastný úspech

Voľne preložené podľa e-knihy Marka Cokera – The Secrets to Ebook Publishing Success. Knihu si môžete zadarmo stiahnuť na stránke smashwords.com alebo ju čítať na pokračovanie na našom blogu.

Komentár

Článok zatiaľ nikto nekomentoval. Buďte prví! :)

Pridať komentár