Nové (a pritom stále rovnaké) Publico

Je obyčajný štvrtok večer a ja píšem svoj 57. článok na blog Publica. Projekt fungujúci už 3 roky nemá v týchto dňoch dôležité výročie, neoslavuje významný míľnik v počte klientov, vydaných e-kníh či blogpostov. Napriek tomu pred pár dňami na našom webe prebehli významné úpravy.

Keď sme sa púšťali do selfpublishingu, najdôležitejšia pre nás (okrem kvalitných a dostupných služieb) bola sloboda. Vo vydávaní kníh všeobecne (ktoré bolo dlho spájané len s produkciou vydavateľstiev) to bol revolučný pocit – každý mohol zrazu vydať a predávať, čo chce a tak, ako to chce.

Na tom sa nič nezmenilo.

Publico bolo od začiatku najmä distribučnou platformou. Na tom sa tiež nič nemení – naďalej budeme pomáhať autorom predávať svoje e-knihy v čo najširšej sieti partnerov po celom svete.

Ale niečo sa predsa zmenilo: selfpublishing už nie je len posledná šanca pre amatérov alebo rýchlokvasených spisovateľov typu urob si sám, ako sa naň spočiatku pozeral knižný svet.

V roku 2016 sa dá na selfpublishing pozerať dvojako:

  • buď ako na rýchly, jednoduchý a lacný spôsob, ako z akéhokoľvek dokumentu vytvoriť knihu a tú potom predávať cez internet
  • alebo ako na rovnocennú alternatívu tradičného vydávania kníh, ktorá možno nie je rýchla ani lacná, ale ktorej výsledkom je kniha, schopná konkurovať akejkoľvek knihe z vydavateľstva

Prvá možnosť ostáva stále v hre. Pri vydanie knihy má každý svoj cieľ a svoje dôvody a nikoho nebudeme tlačiť do niečoho, o čo nemá záujem. Bez problémov si teda môžete stále objednať len samotnú distribúciu svojej e-knihy za 19 eur, resp. tvorbu e-knihy a jej následný predaj za 49 eur.

Odteraz však chceme ponúknuť autorom oveľa viac, ako len dostať svoju knihu čo najskôr na virtuálne pulty internetových kníhkupectiev. Chceme vám dať všetku starostlivosť, ktorú potrebujete a ktorú by ste dostali vo vydavateľstve.

Jazykovú a redakčnú korektúru či tvorbu obálky ste si už mohli objednať dlhšie. Teraz sa ale stávajú rovnocennými službami spolu s tvorbou e-knihy či distribúciou. Okrem toho pribudla nová služba – propagácia.

Promo cez náš web darujeme každému autorovi zdarma, ale ak si objednáte kompletné vydavateľské služby (čiže všetko od korektúr cez tvorbu obálky až po predaj), máte možnosť získať aj banner na Martinuse na 2 týždne zdarma. Doterajšie testy ukázali, že počas bannerovej kampane sa zvýši predaj danej e-knihy až o niekoľko stoviek percent.

Určite sa pýtate, prečo túto možnosť neponúkneme každému, kto má o reklamu záujem. Dôvod je vyslovene praktický: cez Publico prešlo už viac než 250 kníh. Podľa prieskumu má o promo záujem hneď niekoľko desiatok autorov. Podľa čoho by sme teda mali vyberať, kto dostane priestor a kedy? Aj keby sme urobili poradovník a reklamu skrátili na týždeň, mnohí by sa dostali na rad najskôr o rok.

Nezáleží, či si z našich služieb vyberiete jednu službu alebo všetky – sme pripravení pomôcť každému rovnako. Chceli by sme ale aspoň takto podporiť autorov, ktorí to myslia s vydaním svojej knihy naozaj vážne a nepodceňujú význam korektúr či kvalitného dizajnu. A čo tí, ktorí majú všetky služby profesionálne zabezpečené inde? Tí nebudú diskriminovaní – ak si myslíte, že vaša kniha je pripravená na profesionálnej úrovni a chcete podporiť jej predaj bannerom na Martinuse, vyplňte tento formulár.

Mení sa teda Publico na vydavateľstvo?

Nie.

Stále platí, že vy ostávate autorom aj vydavateľom svojej knihy, a teda rozhodujete o všetkom, čo sa knihy týka. Chceme byť naďalej len užitočným partnerom, pripraveným pomôcť so všetkým, čo vás pri vydaní knihy môže stretnúť.

Comment

There is no comment on this post. Be the first one.

Leave a comment