Ako zarobiť s biznis knihou?

Pri písaní knihy by nikdy nemalo byť hlavnou motiváciou zarobiť. Aspoň čo sa týka beletrie. Neviem si úplne predstaviť, ako má spisovateľ romantických príbehov pri písaní pred očami len pohyb sumy na bankovom účte.

Trošku iná situácia je pri písaní biznis knihy. Pričom biznis kniha sa nemusí týkať len obchodu ako takého, ale akejkoľvek sféry, v ktorej sa dá podnikať (a to sa dnes dá so všetkým).

Isto ste už na to pri surfovaní na internete či vyhľadávaní informácií natrafili. Firmy, podnikatelia aj jednotlivci ponúkajú na svojich weboch stiahnutie svojej e-knihy výmenou za e-mail, na ktorý vám neskôr posielajú reklamu. Ďalším levelom je predaj vlastnej knihy, pomocou ktorej zaručene schudnete, naučíte sa variť, vybudujete vlastný biznis, napíšete knihu či čokoľvek iné.

Toto už je typ knihy, ktorá je napísaná práve s účelom s ňou čo najviac zarobiť. A ak ste (potenciálnym) autorom takejto knihy, určite premýšľate nad otázkou:

  • Ako predať viac mojich kníh?

Lenže to nie je ten najlepší prístup. Oveľa lepšie je spýtať sa:

  • Ako môžem použiť moju knihu, aby som zarobil viac peňazí?

Hoci to na prvý pohľad vyzerá veľmi podobne, je tu jeden veľký rozdiel. V prvom prípade je predaj knihy považovaný za hlavný cieľ, v druhom len za nástroj dosiahnutia väčšieho zisku.

Je ťažké predať knihu

Už sme o tom písali: obrovská konkurencia, vysoké náklady, potreba neustálej propagácie. Toto je len náčrt dôvodov, prečo je ťažké zamerať sa na predaj svojej knihy ako taký a očakávať z neho vysoké príjmy.

Okrem toho sa biznis knihy nakupujú úplne inak ako beletria. Tú si vyberáme často spontánne a nemáme problém jej nakúpiť pomaly na kilá, najmä v dovolenkovom období.

Biznis kniha je väčšinou populárno-náučná či vyslovene odborná kniha. Takéto knihy ľudia vyberajú a nakupujú úplne inak – často porovnávajú cenu, skúsenosti autora, názory ostatných čitateľov. Okrem toho sú takéto knihy omnoho drahšie. Príručka o marketingu môže pokojne stáť aj dvojnásobok toho, čo fantasy román.

Počet predaných kníh teda nemusí byť vôbec vysoký a ak sa rozhodnete na začiatok iba pre e-knihu, jej predaj nemusí prekročiť niekoľko desiatok.

Ako je teda možné na biznis knihe zarobiť?

Úplne naopak – predávajte to, o čom je napísaná.

Kniha ako nástroj

Ak ste napísali knihu o marketingu, predávajte školenia o reklame – pravdepodobne sa v tejto oblasti viete dobre pohybovať. Ak ste napísali knihu o káve, otvorte si obchod s kávou alebo kaviareň (ak ju ešte nemáte). Ak vysvetľujete problematiku plastových okien, založte firmu a ponúkajte svoju šikovnosť pri ich montovaní. Podobne to robia aj blogeri – na svojich blogoch sa venujú téme, ktorú speňažujú často úplne inde.

Vnímajte svoju knihu ako nástroj – na budovanie reputácie, značky, skúseností. Vďaka nej sa bude šíriť vaše meno, váš nadhľad, vaše cenné rady. Nie každý čitateľ sa musí premeniť na vášho zákazníka, ale tu platí trochu iná matematika: ak vám predaj jednej knihy za 20 eur pomôže predať 1 kurz za 500 eur alebo pomocou neho získate nové obchodné príležitosti, budete určite oveľa spokojnejší a vydanie knihy splnilo svoj cieľ.

Comment

There is no comment on this post. Be the first one.

Leave a comment